Yaşam

Bağcılar’da Amca Tişörtünde Bile Görebileceğiniz “I❤NY (New York’u Seviyorum)” Logosunun Bilinmeyen Arka Planı

New York’un her yerinde “I❤NY (New York’u seviyorum)” logosunu görebilirsiniz. Duvarlarda, tişörtlerde, aksesuarlarda, yerlerde grafiti olarak… New York’a gitmenize bile gerek yok. istanbulda 500T otobüsüyle karşıdan karşıya geçmeye çalışan amcanın beresindeHatta karşılaşabilirsiniz.

Bu çok yaygın logonun arkasındaki hikaye gerçekten ilginç. Basit bir logo, çok işe yaradı Bütün şehri iflasın eşiğinden kurtardı.

New York 70’lerin ortasından önce kasvetli bir yerdi.

70’li yıllarda New York’ta suç oranları çok yüksekti, düzgün hizmet yoktu, elektrikler kesikti, kriz vardı. Şu anki imajıyla hiçbir ilgisi yoktu. insanlar şehirden kaçmakBir fırsat bekliyordu.

Kamu Güvenliği Kurulu’nun New York’a gelen turistler için bir web sitesi bile var. “Hayatta kalma Rehberi” hazırlamıştı. onun da üstünde “KORKULAR ŞEHRİNE HOŞGELDİNİZ.” o dedi. Kılavuzda, insanların akşam 6’dan sonra asla dışarı çıkmaması veya metroya binmemesi yönünde talimatlar yer alıyordu.

1975 yılında şehrin bütçesi tükendi.

Milton Glaser

1977 yılında şehre dair algıyı değiştirecek bir şeyler yapılmasına karar verildi. Öncelikle, “New York’u seviyorum”Şu sloganı taşıyan bir reklam yayınladılar: Bir slogan, bir jingle ve Broadway tiyatrosunu öne çıkaran bir televizyon reklamı vardı.

Eksik olan tek şey logoydu. Bunun için yardım istedikleri kişi, Milton Glaser’dı. Milton zaten çok değerli bir tasarımcıydı. Bob Dylan’ın albüm kapağını bile tasarladı.

Logonun taslak versiyonu

Anlattığına göre tasarımı yaklaşık 10 saniyede yapmış. Logodaki harfler için Amerikan daktilosunun yazı tipini kullandı. Sonuç hem görsel hem de sözlü olarak oldukça akılda kalıcı bir şeydi. “New York’u seviyorum.” Kampanya gerçekten işe yaradı. 1976’da turizm harcamaları 5,5 milyon dolar iken 1985’te 14,4 milyon dolara çıktı!

“I❤NY” artık şehrin simgesi haline gelmişti.

Bardaklarda, çantalarda, reklam panolarında; Bu logoya aklınıza gelebilecek her yerde rastlayabilirsiniz. Kampanyanın iyi yürütülmesi büyük şirketlerin kente yatırım yapmasına neden oldu ve turist akınları,her yıl arttı.

2023 verilerine göre New York 63,2 milyon turisti ağırladı! Turistlerin bavullarına neler koydukları “I❤NY” logosuyla çalışır Bahsetmeye bile gerek yok… Logo şehre her yıl 30 milyon dolar kazandırıyor ve kârın bir kısmı doğrudan New York eyaletine gidiyor. Belki de logo bu kadar yayılmasaydı şehir şu anda terk edilmiş ve unutulmuş bir yer olacaktı.

Logonun tasarımcısı niyetini şu sözlerle dile getiriyor: “Kimsenin bu noktaya geleceğini tahmin edemeyeceği muhteşem bir kazaydı. New York’un fiziksel olarak basılmış varlığı“Bunun gerçekleşmesine çok sevindim.”

Kaynaklar: Yaratıcı İnceleme, Logo Çalışmaları, WNYC, Cheddar

İlginizi çekebilecek diğer içeriğimiz:

kurehaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort